Når du skal flytte, skal du huske at melde flytning til din elleverandør. Det skal du, så vi er helt sikre på, at alt forløber som det skal og helt gnidningsfrit😄🏡
Husk at flyt din el⚡
Meld gerne flytning så tidligt som muligt: tidligst 2 måneder og senest én hverdag før flyttedatoen.
På den måde kan vi sørge for, at der er en aktiv elaftale på din nye adresse. Husk både at melde til- og fraflytning😊
Vi sørger desuden for at informere elnetselskabet, der står for aflæsning af din el, omkring alt det praktiske, så det skal du ikke tænke yderligere over.
Læs hvordan du melder flytning her.
Husk at vi i kundeservice altid sidder klar til at hjælpe dig på telefon 7080 7800 mandag til fredag kl. 9-17. Du kan også sende os en mail på kundeservice@velkommen.dk.
Det er hurtigt og enkelt
Hvis du gerne vil bestille billig og certificeret grøn strøm fra Velkommen, hvad enten du bliver boende eller flytter, så kan du vælge en af følgende nedenfor:
🏡 Du bliver boende, og skal tilkobles en elaftale.
🏠 Du flytter til ny adresse, og skal melde det.
Husk at vi i kundeservice altid sidder klar til at hjælpe dig på telefon 7080 7800 mandag til fredag kl. 9-17. Du kan sende sende os en mail på kundeservice@velkommen.dk.
For at du kan melde flytning på en andens vegne, skal du have en fuldmagt📑
Fuldmagten skal indeholde følgende.
- Fulde navn på fuldmagtsgiver (den der giver fuldmagt).
- Fødselsdato (dato og år) på fuldmagtsgiver.
- Hvad der gives fuldmagt til.
- Fulde navn på fuldmagtstager (den der får fuldmagt).
- Fødselsdato (dato og år) på fuldmagtstager.
- Underskrift fra fuldmagtsgiver og dato for denne.
Husk at vi i kundeservice altid sidder klar til at hjælpe dig på telefon 7080 7800 mandag til fredag kl. 9-17. Du kan sende sende os en mail på kundeservice@velkommen.dk.
Er der regler, når jeg flytter el? 👩⚖️
Der er særlige regler for private elkunder og for udlejere og boligforeninger. Læs meget mere om flyttereglerne her: Er der regler, når du ved flytning skifter elleverandør?
Hvordan skifter jeg elleverandør? ⏲
Man kan altid henvende sig til den elleverandør, som man ønsker at indgå en elaftale med. For at skifte til Velkommen, så kan du ringe til kundeservice på telefon 7080 7800, sende en mail til kundeservice@velkommen.dk med din forespørgsel eller du kan tilmelde dig online via Velkommen.dk.
I så fald så hjælper vi dig hele vejen til en billig og certificeret grøn strøm elaftale fra Velkommen⚡🏡
Vi i kundeservice står altid klar til råd og vejledning i dit valg af elaftale eller til opsigelse hos nuværende udbyder. Du kan læse om vores produkter her eller ringe til os på telefon 7080 7800 mandag til fredag kl. 9-17.
Hvornår skal du senest melde flytning til Velkommen? ⏳
Indflytning meldes tidligst 2 måneder før og senest én hverdag før flyttedatoen.
Fraflytning senest én hverdag før flyttedatoen. Det er vigtigt, at du melder dette, da du ellers kan hæfte for eventuelt fremtidigt forbrug på adressen.
Skal Velkommen have besked, når man flytter? ✉
Ja ✔
Dette grundet følgende:
-
- Du ønsker nok ikke, at betale for strømmen på den adresse du fraflytter. Derfor skal du melde fraflytning fra denne adresse, så du ikke hæfter for forbruget her. Hvis en ny person tilflytter adressen får vi besked om dette, men hvis du ikke har meldt fraflytning, så vil du blive opkrævet et gebyr: Fraflytning uden varsel, som koster dig 450 kr.. Der kan hurtigt ske fejl under en flytning, så for en sikkerhedsskyld, så bør du altid kontakte Velkommen ved fraflytning, så du undgår unødvendige omkostninger😊
- Din elaftale hos Velkommen følger med dig, hvis du tilmelder dig en flytning via folkeregistret. Dette grundet at du ved din tilmelding hos Velkommen giver fuldmagt til indhentning af nødvendig information fra netselskabet, til registrering af Velkommen som elleverandør på den nye adresse. Du kan også altid tilmelde din nye adresse via Mit Velkommen. Se mere nedenfor.
📞 Husk at du altid via Mit Velkommen kan du melde din ind- og udflytning online. Du kan også altid kontakte Kundeservice på telefon 7080 7800
🔑 Når du flytter fra en adresse til en anden, skal vi opgøre det samlede elforbrug for adressen, du fraflytter. Hvis du tager Velkommen med til din nye adresse, så får du blot en faktura fra dit forbrug på din fraflyttede adresse, hvorefter du som helt normalt fortsætter din aftale på din tilflyttede adresse. Hvis Velkommen ikke skal flytte med dig til en ny adresse, så sender vi dig en efterfølgende en slutafregning for adressen du fraflytter. Denne opgørelse koster 100 kr..
🏠 Hvis du ikke melder din fraflytning, vil du fortsat hæfte for forbruget på adressen, indtil ny ejer eller lejer tilmelder sig adressen, da dit navn fortsat vil figurere på denne. Hvis dette skulle være tilfældet, så vil du blive opkrævet et gebyr: Fraflytning uden varsel, som koster dig 450 kr.. Vi vil gerne undgå en sådanne gebyr for dig, så konkakt os altid ved flytning, hvis du er det mindste i tvivl😊
Følger min betalingsaftale automatisk med, når jeg flytter adresse? 💰
Ja. Når du flytter til en anden adresse og Velkommen flytter med dig, så fortsætter du din aktuelle betalingsaftale hos os. Betalingsaftalen på adressen du fraflytter opsiges automatisk, når du ikke længere betaler til denne.
Hos Velkommen er det gratis at være tilmeldt en kvartalsvis PBS-aftale.
Følger min elaftale automatisk med mig, når jeg flytter adresse? ⚡
Ja. Når du melder flytning hos os eller i folkeregistret, så sørger vi for at flytte din elaftale med til din nye adresse, såfremt du ønsker at beholde aftalen. For en sikkerheds skyld bør du altid kontakte os ved flytning, da der hurtigt kan ske tekniske fejl under en flytning.
Derfor bør du altid kontakte Velkommen ved flytning.
Hvem skal jeg kontakte, hvis strømmen er afbrudt på min nye adresse? 📞
Hvis strømmen er afbrudt på din nye adresse, så skal du kontakte os, så hjælper vi dig med at få strømmen åbnet. Dit lokale elnetselskab opkræver et gebyr for genåbningen, som vi viderefakturerer på din første regning, da udgifterne til dem sker via dit elselskab (os).
Læs meget mere om hvad du skal gøre ved strømsvigt (Kommer snart)
Hvor længe hæfter jeg for el, når jeg fraflytter en adresse? 🔒🔑
Ved fraflytning hæfter du for el på lige fod med fx husleje. Dvs. flytter du fra en adresse d. 15. januar, men hæfter for husleje hele januar måned, så hæfter du også for el hele januar måned.
Jeg har meldt flytning til forkert adresse eller dato. Hvad gør jeg nu? 🔌💡
Hvis det skulle ske, at du har meldt flytning til en forkert adresse eller til en forkert dato hos os, så er det vigtigt, at du kontakter os og oplyser dette hurtigst muligt. Du kan du ringe til kundeservice på telefon 7080 7800 mandag til fredag 9-17 eller du kan sende en mail til kundeservice@velkommen.dk.
Vi sørger for at opdatere flytningen med de korrekte oplysninger. Hvis vi mangler oplysninger, så indhenter vi dem selvfølgelig hos dig.
Hvornår modtager jeg min sidste regning ved fraflytning? 🧾
Hos Velkommen fakturerer vi typisk ved aconto-regning. Der laves altid en faktura-/ eller slutafregning ved flytning, hvoraf dit sidste forbrug på adressen fremgår. Hvis Velkommen flytter med dig til den nye adresse, så vil din Velkommen-konto og aktuelle beløb helt automatisk flytte med, og du vil fortsætte uændret😊 Du vil altid få tilbagebetalt penge, som du ikke har brugt, hvis samarbejdet ophører.
Du vil ved ophør modtage din slutafregning senest 6. uger efter vi har modtaget den sidste godkendte aflæsning på fraflyttede adresse.
Hvis du skal flytte, så kan det være svært at holde overblikket. Derfor har vi samlet nogle tips til dig, så fin flytning går lidt nemmere. Læs mere: Hvem skal vide, at jeg flytter?
|
Ja, det er der - og vi har samlet det, du skal være opmærksom på. Læs mere: Er der regler, når du ved flytning skifter elleverandør?
|