Hvilke betalingsfrister har vi hos Velkommen, og hvad sker der, hvis du ikke overholder dem? Bliv klogere her.
Kvartalsvis betaling
Langt de fleste kunder hos Velkommen betaler for deres el fire gange om året – det vil sige kvartalsvis a conto. Du betaler altid kun for den strøm, du har brugt, uanset hvordan dine regninger og betalinger har været skruet sammen.
Du får en regning hver tredje måned for den strøm, du har brugt i det forgangne kvartal. Denne regning skal betales den første hverdag i den nye måned efter kvartalets afslutning.
Månedlig betaling
Du kan også vælge at betale for din strøm hver måned. I dette tilfælde modtager du en regning en gang om måneden, som viser, hvor meget strøm du har brugt i den foregående måned.
Denne regning skal betales senest den første hverdag i den nye måned.
Hvad sker der, hvis du ikke betaler?
Hvis du glemmer at betale din regning, sender vi dig en rykker for at minde dig om den ubetalte regning. Betalingsfristen på rykkeren vil være angivet, og hvis du stadig ikke betaler efter at have modtaget en rykker, vil du få en ny rykker.
Det er vigtigt at bemærke, at gentagne udeblivelser af betaling kan resultere i, at vi bliver nødt til at lukke for strømmen, hvilket vi naturligvis ønsker at undgå. Derfor opfordrer vi dig til at holde øje med dine betalingsfrister og kontakte vores kundeservice, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.
Læs også: Se dine regninger
Fandt du ikke hvad du ledte efter? Vores kundeservice sidder klar til at hjælpe dig. Du kan kontakte os via telefon, mail eller livechat. Vi er tilgængelige mandag til torsdag kl. 9.00 - 17.00 og fredag kl. 9.00 - 16.00. Konktakt kundeservice her
|